måndag 14 juli 2014

Odlingslott

Vi har en odlingslott på 50 kvadrat där vi bland annat odlar potatis, lök, zucchini, ärtor, rabarber och diverse bär. Idag skördade jag cirka två liter pak choy, det kommer bli wok för hela slanten framöver! Odlingslotten förser oss också med sysselsättning och är ett område som vi vill utöka vår kunskap kring och förhoppningsvis kan vi förse oss med egenodlade grönsaker stora delar av året.

Den lilla bit mark vi hyr kostar oss 400 kronor om året och ger oss mycket grönsaker och bär att göra soppor, sylt och inläggningar på. Förrförra sommaren gjorde jag mangoldsoppa och frös in i frysen, cirka 50 portioner som kostade cirka 50 öre styck. Fröna hade vi köpt för 6,90 och i övrigt slängde jag ner några buljongtärningar och massa vatten som jag sedan mixade slät.

Annars har jag roat mig med att handla billigt (ja, jag älskar att livsmedelsshoppa!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar